اخبار

ابر سرورهای HP با نام HPE SGI 8600 جهت واگذاری به وزارت دفاع آمریکا

HPE طی قراردادی تعدادی ابر کامپيوتر HPE SGI 8600 بهمراه سرویس‌های خاص به وزارت دفاع آمریکا برای برنامه ارتقای محاسبات با دقت بالا (HPCMP) تحویل داد. ارزش این قرارداد معادل 57 میلیون دلار می‌باشد.

شرکت Hewlett Packard Enterprise (HPE) امروز اعلام کرد که توسط وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) انتخاب شده است تا سوپر کامپیوترهای جدید را برای برنامه ارتقای محاسبات با دقت بالا (HPCMP) جهت سرعت بخشیدن به توسعه و به دست آوردن قابلیت‌های پیشرفته امنیتی ملی به انجام برساند. اردوی مهندسان ارتش ایالات متحده، مرکز مهندسی و پشتیبانی، Huntsville، آلاباما، قرارداد را به عهده گرفت.

به عنوان بخشی از توافق، شرکت اچ پی تعهد داده سیستم‌های HPE SGI 8600 و خدمات را به آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی (AFRL) مرکز منابع ابر محاسبات وزارت دفاع آمریکا (DSRC) و نیروی دریایی DSRC با ارزش قرارداد 57 میلیون دلار ارائه خواهد داد.

چهار سیستم HPE SGI 8600 که در AFRL DSRC در پایگاه نیروی هوایی رایت پترسون واقع شده‌اند، از تحقیقاتی نظیر Hypersonics و مدل سازی محاسباتی و سیستم های هوائی، دریایی و سلاح‌های هسته‌ای و پیشرفته پشتیبانی خواهند کرد. سه سیستم نصب شده در نیروی دریایی DSRC از قابلیت‌های سلاح‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کند و قابلیت اطمینان بالا برای مدل‌های آب و هوایی جهانی نیروی دریایی را فراهم می‌کند.

HPE SGI 8600

بیل منل Bill Mannel، معاون رئيس و مدیر کل، HPC و AI، Hewlett Packard Enterprise، گفت: “در دنیای ما که بر پایه داده‌ها می‌چرخد، پردازش‌های عظیم به طور فزاینده‌ای تبدیل به یک کلید برای جلوگیری از رقابت است. سرمایه گذاری مستمر وزارت دفاع امریکا در نوآوری فوق العاده کامپیوتری، یک توافق جامع برای این توسعه و سهم مهم در امنیت ملی ایالات متحده است. HPE یک شریک استراتژیک دارای برنامه ارتقای محاسبات با دقت بالا برای دو دهه بوده است و ما افتخار می‌کنیم که وزارت دفاع ایالات متحده در حال حاضر این مشارکت را به میزان قابل توجهی گسترش می‌دهد و رهبری مستمر HPE را در این محاسبات پذیرفته است”

HPE SGI 8600 که در سال 2017 معرفی شده است، ششمین نسل طراحی شده برای حل مشکلات پیچیده جهان در زمینه‌های مختلف از حیات، زمین، علوم فضایی، مهندسی، تولید و امنیت. با در اختیار داشتن برخی از سریعترین ابر رایانه‌ها در جهان، سرعت و مقیاس پذیری آن به هزاران گره در معماری کارآمد و آسان برای مدیریت ارائه می شود. این سیستم دارای یک راه حل خنک کننده بسیار کارآمد است که هوای گرم را به دیتا سنتر منتقل نمی‌کند.

چهار سیستم HPE SGI 8600 که به AFRL DSRC تحویل داده می‌شوند، با پردازنده‌های 24 هسته‌ای Intel Xeon قابل مقیاس در یک معماری Omni-Path Architecture اینتل کار می‌کنند. این سیستم ها بیش از 7.3 پتافلپ از قابلیت محاسبه و بیش از 12 پایتوبایت ذخیره سازی قابل استفاده را فراهم کند، و از تکنولوژی سیستم فایل موازی توزیع شده با عملکرد بالا (DDN EXAScaler) بهره می‌برد.

»  معرفی 10 مورد از تاثیرگذارترین ابر رایانه‌ها ( سوپر سرور ها ) در جهان

HPE SGI 8600

سه سیستم HPE SGI 8600 که به DSRC نیروی دریایی تحویل داده می‌شوند نیز با پردازنده‌های 24 هسته‌ای اینتل Xeon در حال اجرا هستند. این سیستم ها 6.8 پتافلپ از قابلیت محاسبه و بیش از 12 پایتوبایت ذخیره سازی قابل استفاده را براساس DDN EXAscaler ارائه می‌دهد.

به عنوان بخشی از جوایز قرارداد، HPE نیز پنج سال پشتیبانی 24/7 سیستم را انجام می‌دهد، از جمله سیستم مدیریت سایت و برنامه های کاربردی.

منبع: HPE

4.7/5 - (4 امتیاز)

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *