بررسی اعتبار هاردهای اچ پی
مقالات

بررسی اعتبار هاردهای اچ پی از طریق برچسب و بسته بندی و کیت

بررسی اعتبار هاردهای HPE – SAS، SATA، FATA، SCSI، iSCSI، Fiber Channel و درایوهای جامد (SSD)

در سراسر جهان، تعدادی از هارد دیسک‌های جعلی HPE SAS، SATA، FATA، SCSI، iSCSI، فیبر کانال و درایوهای حالت جامد (SSD) به عنوان محصول جدید به بازار عرضه می­‌شوند. این درایوها به عنوان kit Option HPE و kit Spares ارائه می­‌گردند. در قسمت پایین اطلاعاتی را مشاهده می­‌کنید که توسط شرکت HPفراهم شده است و به شما در تشخیص قطعات اصلی از محصولات تقلبی کمک می­کند.

هر چند اطلاعات ارائه شده در این مقاله  به منظور شناسایی دقیق محصولات واقعی از محصولات جعلی و تقلبی به صورت کامل و جامع نمی‌باشد و همچنین روشهای غیر عمومی وجود دارد که اچ پی برای تعیین اصالت کالا مورد استفاده قرار می‌دهد. این تعیین  اصالت کالا توسط اچ پی تنها بیانگر آن می‌باشد که نشان دهد آیا یک محصول اصل بوده یا خیر و اطلاعات مربوط به جزئیات آن  ارائه نمی‌گردد.

شماره پرونده: C00832103 (پرونده ثبت شده توسط شرکت HP)

تاریخ ایجاد پرونده: 2016/11/22

تاریخ بروزرسانی پرونده: 2017/01/10

راه و روش HP چیست؟

اچ پی با درایوهای SSD ,  ioDrive که محصولاتی با کیفیت بالا هستند آغاز می‌کند. این شرکت با سازنده‌های اصلی تجهیزات فعالیت می‌کند تا بتواند سیستم عامل ، درایوها و نرم افزارهای خاصی که توانایی عملکرد و مدیریت بهینه دارند را تولید نماید و تنها درایوهای سازنده‌های اصلی تجهیزات مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از آنکه شرکت از تداوم کیفیت و قابلیت بالای محصولات رضایت داشته باشد عملیات تست و آزمایش آغاز می‌شود و پس از رضایتمندی به عنوان یک گزینه انتخابی شرکت محسوب می‌گردد.

اکثر درایوهای اچ پی مستقیما از تولید کنندگان محصولات اصلی خریداری می‌شوند و شرکت ارتباط خود را با این تولیدگنندگان در تمام طول عمر محصول حفظ می‌کند تا به مشتریان خود این اطمینان را دهد که تنها محصولات با کیفیت بالا به آنها عرضه می‌شود. در صورت ایجاد هرگونه مشکل کیفی در هر یک از محصولات این شرکت، آن محصول از موجودی شرکت حذف می­‌گردد و کد شناسایی و تاریخ آن کنترل می­‌شود تا این اطمینان حاصل شود مسائل این چنینی مجددا در موجودی شرکت وجود نخواهد داشت و آن محصول به لیست موجودی انبار اضافه نمی­‌شود بعلاوه تولیدکنندگان محصولات اصلی موظف هستند تا کد شناسایی را قبل از ارسال محصولات به شرکت مورد بررسی اعتبار قرار دهند تا مانع ارسال محصولات معیوب به شرکت شوند.با این وجود نگرانی شرکت با ارسال محصولات متوقف نمی­‌شود.

اچ پی از طریق ارائه محصولات با کیفیت توانسته است رضایت مشتریان خود را در سطح بالایی به دست آورد. به منظور آنکه مشتریان قادر باشند تا تفاوت قطعات اصلی و قطعات غیر اصلی دستکاری شده را تشخیص دهند شرکت از بسته بندی های خاصی استفاده نموده است که شامل برچسب‌های امنیتی اچ پی نیز می­‌باشد.

از چه طریقی متوجه شویم که این روش اچ پی است ؟

زمانی که شما در هر زمینه‌ای بهترین باشید دیگران سعی می­‌کنند از شما کپی ­برداری کنند و از موفقیت شما سودی برای خود حاصل نمایند. برخی از تولیدگنندگان پا را فراتر گذاشته و ازپارت نامبرها و ساختار مونتاژ یکسان استفاده می­‌کنند تا به مشتریان خود نشان دهند که آنها هم می­‌توانند محصولاتی مشابه محصولات اچ پی تولید کنند و آنها را به فروش برسانند. اما غافل از اینکه تشخیص اینگونه محصولات تقلبی در بازار به راحتی خواهد بود.

بسته بندی

از آنجایی که تعداد قطعات کیت‌ها ممکن است متفاوت از ماژول باشد فرمت­های متفاوتی وجود دارد که محصول در آن حمل می­شود. با پارت نامبرهای یکسان تفاوتی میان بسته بندی کیت ها نباید وجود داشته باشد.  مواد بسته بندی  از قبیل پلاستیک- فوم و مقوای آنها کاملا مشابه یکدیگر است. توجه داشته باشید که گاهی با وجود بسته بندی ها و اسناد بسیار متشابه با کیت اچ پی،  امکان نامعتبر بودن کیت ها وجود دارد و ممکن است محصول اصلی شرکت HP  نباشد.

هر از چند گاهی شرکت اچ پی بسته بندی ها را تغییر می دهد که مطمئن شود محصولات اصلی به دست مشتریان میرسد. مطالبی که در زیر فراهم شده است  به شما کمک می کند تا برچسب های معتبر اچ پی را تشخیص دهید.

برچسب دستکاری شده

در قسمت پاینی بسته پلمپ مشخص کننده اچ پی می باشد که نشان می­دهد محصول داخل بسته اصلی می­باشد و در صورت دستکاری شدن مشخص می‌­گردد.

این برچسب ها با برچسب های امنیتی سخت افزاری دارای ویژگی­‌های مشابهی هستند که به تائید معتبر بودن کیت کمک می­‌کند. این پلمپ های از مواد تخریبی ساخته شده اند و امکان آن وجود ندارد که جدا سازی از روی کارتن بدون آسیب رساندن انجام شود و برای باز کردن پلمپ، این برچسب­ها به راحتی پاره می‌شوند. لذا در صورتی که بسته بندی برچسب امنیتی ندارد و یا دستکاری شده است باید به اورجینال بودن کالا شک کنید.

برچسب روی بسته بندی

برچسب بسته‌بندی که شامل اطلاعات کاملی می‌باشد در قسمت بیرونی بسته بندی قرار دارند. این اطلاعات شامل نوع محصول و کشورهای سازنده آن، اطلاعات و جزئیات دیگری مربوط به ردیابی مورد نیاز برای HPEو سازندگان اصلی وجود دارد که نمونه آن را در زیر مشاهده می­‌کنید.

برچسب اطلاعات مختص به هاردهای SATA                                برچسب اطلاعات مختص به هاردهای SAS

 

بسته بندی بین المللی

بسته بندی­‌های HP کاملا محافظت شده و ایمن هستند. همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید محصولات درون جعبه هایی شامل پلاستیک های ضد الکتریسته‌ی ساکن و ضد حرارت و فوم‌های فشرده مخصوص قرار گرفته‌اند.

در تصویر بالا نمایی از بسته بندی داخلی هاردهای HP نمایش داده شد. در تصویر زیر بسته بندی خارجی این محصول با بر چسب مخصوص این شرکت که به هیچ عنوان قابلیت استفاده مجدد پس از باز شدن را ندارد نیز قابل مشاهده می باشد.

 

آیا HPE/Compaq بر روی درایو دارای برچسب است؟

شرکت اچ پی درایوها را با برچسب های متنوع و متفاوتی ارائه می­دهد که ممکن است دارای لوگوی اچ پی و یا اطللاعات مربوط به پیگیری باشند. تمامی محصولات اچ پی دارای برچسب امنیتی هستند که در طول فرآیند تولید به محصولات اضافه می­گردند.

برچسب روی هارد SAS بدون لوگو HP       برچسب روی هارد SAS با لوگوی HP              برجسب روی هارد SSD

 

برچسب­های امنیتی

اچ پی از چندین برچسب امنیتی متفاوت به منظور  تائید و احراز هویت  محصولات خود استفاده می­کند. این برچسب­ها دارای ویژگیهای امنیتی بالا و متفاوتی هستند که با دانش در مورد برچسب ها به راحتی قادر خواهیم بود محصولات اصلی را از محصولات جعلی و تقلبی شناسایی کنیم. زمانی که شرکت احساس می­کند خطر جعل برچسب­ها وجود دارد ویژگی های امنیتی دیگری را افشا کند و یا اینکه تغییراتی را در ویژگی­های اصلی ایجاد می­کند تا بتواند برای تائید اصل بودن کالا اطمینان بالایی را فراهم کند.

زمان بکارگیرینمونه کامل برچسبتوضیحات تغییرات معتبر
سپتامبر 2016
شهریور 1395
برچسب امنیتی دارای هولوگرام فلورسنت (نور مهتابی) می‌باشد که به منظور احراز هویت دستگاه قابل استفاده هستند:

1- چرخش از چپ به راست- کلمه HPE در جهت مخالف حرکت می­‌کند.

2- حرکت به سمت بالا و پائین- کلمه HPE در جهت مخالف حرکت می‌­کنند.

 جولای 2015 تا سپتامبر 2016
تیر 1394 تا شهریور 1395
 1- چرخش برچسب از بالا به پائین- دو کلمه OK و Check در جهت مخالف حرکت کرده و از مرکز لوگو دور می‌­شوند.

2- چرخش برچسب به چپ و راست- OK و Check Mark حول مرکز آرم، در یک جهت حرکت می‌کنند.

 
ژوئن 2011
تا دسامبر 2016
خرداد 1390 تا آذر 1395
1- نوار امنیتی که دارای دایره هولوگرافیکی است که از HP به OK تغییر می­کند و کاملا ناپدید می شوند – (سایزهای متفاوت)

2- خطوط متن  OK با سایزهای متفاوت  که روشن و محو می‌شود. بزرگترین فونت سایز آن با دایره هولوگرافیک به طور متناوب تغییر می‌کند.

3- جوهر متاکرومیک که در زیر نور فلورسنت از نور بنفش کمرنگ به سبز روشن تغییر می‌کند.

4- گوشه سمت راست برچسب جایی که نوار امنیتی قرار گرفته، به قدری ضخامت کمی وجود دارد و یا اصلا وجود ندارد  که شما قادر نیستید که با ناخن آن را بگیرید.

اکتبر 2008 تا می 2011
مهر 1387 تا اردیبهشت 1390
سبز به صورتی

 1- در قسمت چپ، رنگ سبز یا قرمز که در نور فلورسنت به رنگ قرمز مات تغییر پیدا می‌کند.2- در سمت راست رنگ صورتی یا رنگ سبز در زیر نور  تغییر رنگ می­‌دهد

3- کد شناسایی منحصر به فرد که در بالا سمت راست قرار دارد.

4- زمانی که برچسب ها  از روی محصول برداشته شود و  زیر نور ماورای بنفش باشند تصویری  مشاهده می‌­گردد که به رنگ آبی روشن هستند.

قرمز به سبز

مارس 2006 تا سپتامبر 2008
فروردین 1385 تا شهریور 1387
بنفش

1- رنگ ارغوانی به رنگ سبز تبدیل می‌شود.

2- وجود اشکال لانه زنبوری در نوار رنگی

3- شماره سریال منحصر به فرد که در بالای سمت راست قرار دارد.

4- زمانی که لیبل از روی محصول برداشته شود اشکالی مانند  بر جای می­‌گذارند که به رنگ آبی روشن هستند.

سبز

2005 تا 2006
1384 تا 1385
سبز (کله غازی) به آبی

1- رنگ سبز (کله غازی) به آبی تغیر رنگ می‌دهد.

2- رنگ آبی به برنزی تغییر می‌­کند

3- چاپ کلمه­ی erorr زیر لوگوی HP

4- چاپ کلمه error در زیر date code block

5- زمانی که لیبل از روی محصول برداشته شود اشکالی مانند  بر جای می­‌گذارند که به رنگ آبی روشن هستند.

آبی به برنزی

2004 تا 2005
1383 تا 1384
آبی

1- رنگ آبی به رنگ برنزی تغییر می­‌کند

2- رنگ صورتی در قسمت پایین و بالای DATE CODE

3- زمانی که برچسب HP برداشته شود از خود الگویی به شکل  برجای می‌گذارد که به رنگ آبی کمرنگ هستند.

برنزی

2002 تا 2004
1381 تا 1383
مسی

1- تغیر رنگ مسی به رنگ سبز

2- زمانی که برچسب اچ پی برداشته شود از خود الگویی به شکل  برجای میگذارد و به رنگ آبی پرررنگ هستند.

سبز

ویژگی­‌های متعددی که هنوز افشا نشده‌اند وجود دارد. اگرچه نسخه‌های برچسب که تصاویر آنان در قسمت پایین نشان داده شده‌اند ممکن است روی محصولات هنوز وجود داشته باشند اما نسخه‌های قبلی نمایانگر یک محصول قدیمی‌تر و یا مطمئنا یک محصول تقلبی هستند. بسیاری از محصولات تقلبی حاوی تغییر رنگی مشابه با آنچه ذکر شده دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بررسی اعتبار از طریق ایمیل زیر ممکن می­‌باشد.

support@arkanetwork.com

از اطلاعاتی که بر روی برچسب چاپ شده‌اند امکان بررسی اعتبار گارانتی و اینکه محصولات چگونه از طرف کمپانی HP یا نمایندگان رسمی آن حمل شده‌اند وجود دارد. Option Kit همانگونه که در تصویر شماره دو مشاهده می­‌کنید شامل یک شماره سریال هستند که به عنوان کد امنیتی شناخته شده است. هر محصولی با یک فرمت متفاوت باید به عنوان محصول جعلی تلقی گردد و گارانتی شامل حال این محصولات نمی‌شود.

شماره سریالی که بر روی هر بسته Option Kit قرارداده شده است با شماره بر‌روی برچسب مرتبط می­‌باشد. باید توجه داشته باشید که اغلب جعل کنندگان استفاده مجدد از شماره سریال‌های ثبت شده روی بسته‌بندی (و اغلب بر روی فاکتور)  و شماره‌هایی موجود بر روی برچسب محصول می‌نمایند تا بتوانند مشتریان خود را مجاب نمایند که محصول اصل می­‌باشد. این شماره سریال به عنوان یک شماره سریال معتبردر نظر گرفته نمی­شود و نمی ­توان در تعین اصالت کالا مورد استفاده قرار بگیرند.

آخرین برچسب‌های امنیتی شرکت HPE که در سپتامبر 2016 افشا شده است شامل ویژگی­‌هایی است که در قسمت پائین توضیح داده شده است.

نوار امنیتی دارای هولوگرام فلورسنت می‌باشد که به منظور احراز هویت دستگاه قابل استفاده هستند:

-چرخش از چپ به راست- کلمه the HPE and Hewlett Packard Enterpriseدر جهت مخالف حرکت می­‌کند.

-حرکت به سمت بالا و پائین- کلمه the HPE and Hewlett Packard Enterpriseدر جهت مخالف حرکت می­‌کنند.

در برچسب امنیتی قبلی شرکت که در ماه جولای 2015 افشا شده بود از روش زیر برای تشخیص اصالت کالا استفاده می­‌کردند:

-چرخش برچسب از بالا به پائین- دو کلمه OK و Checkدر جهت مخالف حرکت کرده و از مرکز لوگو دور می‌­شوند.

-چرخش برچسب به چپ و راست- OK و Check Mark حول مرکز آرم، در یک جهت حرکت می‌کنند.

برچسب امنیتی قبلی که در ماه مارس سال 2011 افشا شده بود شامل ویژگی‌هایی است که در قسمت پایین ذکر گردیده است. اگرچه بین ویژگی­‌های ماه مارس و جولای دارای یک تفاوت­های جزئی وجود دارد ولی ویژگی‌های اصلی بدون تغییر مانده است و مشتریان می­‌توانند از آن برای تعیین اعتبار برچسب استفاده کنند:

– نوار امنیتی که دارای دایره هولوگرافیکی است که از HP به OK تغییر می­کند و کاملا ناپدید می‌شوند – (سایزهای متفاوت)

– خطوط متن  OK با سایزهای متفاوت  که روشن و محو می‌شود. بزرگترین فونت سایز آن با دایره هولوگرافیک به طور متناوب تغییر می‌کند.

-جوهر متاکرومیک که  در زیر نور فلورسانت از نور بنفش کمرنگ به سبز روشن  تغییر می‌کند.

– گوشه سمت راست برچسب جایی که نوار امنیتی قرار گرفته، به قدری ضخامت کمی وجود دارد و یا اصلا وجود ندارد که شما قادر نیستید که با ناخن آن را بگیرید.

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید برچسب های قبلی بیشتر از تکنولوژی تغییر  رنگ استفاده کرده‌اند. نوارهای رنگی که در دو طرف لوگوی HP قرار دارند و در آخرین نسخه کنار گذاشته شده‌اند از دوجوهر متغیر رنگی متفاوت استفاده کرده است. در قسمت چپ لوگوی شرکت یک نوار رنگی وجود دارد که در صورت حرکت آن به بالا و پائین از سبز به رنگ قرمز تغیر رنگ می­دهد. در سمت راست در زیر نورهای متفاوت نوار رنگی از صورتی به سبز تغییر می‌­کند. در قسمت چپ لوگو که تغییر رنگ از سبز به قرمز می­‌باشد در اطراف آن شامل یک طرح کلی قرمز رنگی می‌باشد که رنگ آن تغییر نمی‌­کند. علاوه بر این در قسمت بالای سمت راست یک شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر یک از برچسب‌های امنیتی وجود دارد.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است در قسمت راست لوگو ترکیبی از رنگ‌ها وجود دارد که تحت منابع نور تغییر می­‌کند. هنگامی که در زیر نور فلورسنت قرار می‌­گیرد قسمت راست نوار رنگی به صورتی کمرنگ خواهد گرفت. اگر در زیر نور طبیعی خورشید و یا زیر لامپ‌های رشته‌ای قرار بگیرند به رنگ سبز می­‌باشد. اگر امکان دسترسی به نورخورشید و یا لامپ‌های رشته‌ای وجود ندارد با گرفتن عکس با نور فلش دوربین‌­های عکاسی می‌توان برای تائید اصالت محصول استفاده کرد و یا اینکه بر روی محصول نور چراغ قوه بتابانید تا بتوانید رنگ آن راتشخیص دهید. و اگر متوجه شدید که هیچ تغییر رنگی ندارید و یا اینکه از رنگ سبز روشن به صورتی روشن تغییر نمی‌کند آن محصول تقلبی می‌باشد.

هر چند به دلایل امنیتی ویژگی‌های دیگری در همه برچسب‌های امنیتی وجود دارد ولی این ویژگی‌ها تا زمانی که هیچ گونه تلاشی برای تشخیص ویژگی‌های اصلی صورت نگیرد آنها برای عموم فاش نخواهند شد.

علاوه بر ویژگی‌های امنیتی که در بالا ذکر گردیده است، برچسب‌های امنیتی دارای ویژگی‌هایی هستند که در صورت جدا شدن از روی بسته و یا هرگونه دستکاری چسب بر روی محصول باقی می‌گذارد و باعث می‌شود برچسب تا حدی شفاف شود. مانند تصویری که در زیر خواهید دید.

هنگامی که تلاش می­‌شود تا این برچسب را از روی محصول جدا شود برچسب‌های امنیتی باید بعد از جدا شدن از روی محصول تصویر و یا الگویی از خود را بر روی محصول به جا بگذارد. اگر بعد از جدا شدن از خود هیچ اثری باقی نگذاشته باشند و یا اینکه کلماتی نظیر VOID بر روی محصول باقی نماند باید به اصل بودن آن مشکوک شد.

همچنین اگر برچسب از روی محصول برداشته شود و چسب باقی بماند و نشانه های شفاف قابل مشاهده‌ای در قسمت جلوی برچسب دیده نشود این نشان دیگری از محصول تقلبی می‌­باشد.

به منظور تائید شواهد جعلی، برچسب باید به صورت نیمه از روی محصول جدا شود و نیمه دیگر برچسب باید روی محصول باقی بماند و هیچ علامتی از دستکاری وجود نداشته باشد.

شرکت HP هیچ محصولی را که برچسب آن به صورت کامل برداشته شده باشد گارانتی نمی‌کند.

در تصور زیر چسب بر روی محصول باقی مانده (چپ) و نشانه دستکاری برچسب (راست) در برچسب‌های فعلی مشاهده می‌شود.

در تصویر زیر چسب روی محصول باقی مانده (چپ) و نشانه دستکاری برچسب (راست) در برچسب‌های قبلی مشاهده می‌شود.

HPE می‌­تواند از طریق شماره­‌های چاپ شده بر روی بارکد اطلاعاتی نظیر تاریخ ارسال و ضمانت محصول و همچنین اطلاعات و سایت تولید کننده را فراهم کند. اطلاعاتی که برای رمزگشایی اعداد در برچسب امنیتی وجود دارد اطلاعات اختصاصی هستند که خارج از HPE توزیع نشده است.

 

قیمت نشان دهنده اصل بودن کالا 

HPE خدمات خود را با کیفیت مطلوب و و رقابتی و بر اساس چرخه زندگی محصول به مشتریان ارائه می‌دهد. اچ پی برای محصولاتی که در لیست قیمت وجود دارد تخفیف زیادی ارائه نمی­‌دهد. اگر برای محصولی توسط خود شرکت یک قیمت بالایی اعلام شد و توسط شرکت دیگر تخیفی زیادی در نظر گرفته شود (مثلا پنجاه درصد) شما می­‌توانید مطمئن باشید که یا محصول توسط HPE  توزیع نشده است  و اصل نمی­‌باشد و یا اینکه بخشی از فعالیتشان غیر قانونی است. تخفیفی که توسط شرکت ارائه می­‌شود به این مقدار زیاد نمی­‌باشد و این یک روشی است برای افراد سودجو که برای فریب مشتریان خود استفاده می‌­کنند که محصولات جعلی را با قیمت پایین به مشتریان ارائه دهند.

حتی مشتریان باید توجه داشته باشند که اگر محصولی بیش از ده و یا بیست درصد تخفیف داده شده است اصل بودن آن محصول را مورد توجه قرار دهند. البته بعضی از افراد متقلب از درصد تخفیفی کمتری استفاده می­‌کنند تا به آن شک نکنند و طبیعی­‌تر به نظر برسند. آنها می­‌دانند که محصولاتی که آنها ارائه می دهند نسبت به محصولاتی که نمایندگی‌های مجاز ارائه می دهند مطلوب خریداران نیست و اگر مشتریان بتوانند محصول خود را از یک نماینده مجاز به دست بیاورند دیگر به دنبال آن نخواهند بود.

همچنین اینترنت سطح بالایی از آگاهی را می­‌تواند برای مشتریان فراهم کند. فروشندگان خود را بشناسید و حتما خودتان شخصا با آنها در ارتباط باشید تا از خرید محصولات جعلی جلوگیری شود و از همه مهمتر در زمینه ی قیمت اصلی کالا آگاهی داشته باشید. اگر قیمت آن  بیش از حد ارزان بوده اند باید به اصل بودن آن شک کنید.

اینگونه درایوها که باعث اختلال درسیستم کیفیت می­‌شوند ممکن است به سایر مشتریان فروخته شود و هیچ اطلاعاتی در مورد این که کدام درایو ممکن است سیستم کیفیت را مختل کنند و کدام یک نمی‌توانند اطلاعاتی توسط اچ پی و تولید کنندگان منتشر نشده باشد. هم شرکت اچ پی و هم تامین کنندگان سیستم‌ها محصولاتی را که به شرکت اچ پی منتقل می‌شوند را از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین برخی از تولیدکنندگان درایوها با استفاده از پارت نامبرهای شرکت اچ پی باعث سردرگمی مشتریان می‌شوند خریداران باید نسبت به آنها هوشیار باشند و فریبشان را نخورند و تا از اصل بودن محصولی مطمئن نشده‌اند آن را خریداری ننمایند. مطمئن شوید که کیتی که به عنوان اچ پی تولید می‌شود شامل درایوهای معتبر اچ پی و دارای برچسب‌های امنیتی معتبر باشند و شرکت اچ پی هیچ محصولی را بدون بسته‌بندی و برچسب امنیتی و … را به خریدارن عرضه نمی‌کند بنابراین در خرید محصولات اچ پی محتاط باشید. اینگونه محصولات می‌­توانند جعلی و یا یک محصول با یک گارانتی محدود اچ پی باشند. به منظورآنکه مشتری مطمئن باشد که محصولات خریداری شده اصل می­‌باشند پیشنهاد ما این است که از نمایندگیهای مجاز و معتبر  فروش خریداری نمایند.

برخی از مشتریان مدعی می‌­شوند که درایوهای آنها مشابه و یا سازگار با برخی از سیستم های HP می‌­باشد. محصولات آنها مورد تائید شرکت نمی­‌باشد. هیچ آزمایشی از طرف شرکت با استفاده از درایوهای دیگر انجام نشده است. علاوه بر این اگر این محصولات که جزء محصولات اصلی HP نیستند آسیب ببینند گارانتی شرکت شامل حال آنها نمی­‌شود.

 

آیا عنوان HPE  در داخل هارد دیسک مشخص شده است؟

فراتر از بسته بندی‌ها و برچسب‌ها که شما قادر خواهید بود تا به اصالت کالا پی ببرید ویژگی‌های دیگری در هارد دیسک وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

در تمام هارد دیسک های  یونیورسال HPE/HPE و درایوهای حالت جامد، فریم ویر(FirmWare) منحصر به فردی نصب شده است که درایو را به عنوان HPE / HP شناسایی خواهید کرد.

از موارد که در پائین ذکر گردیده است می توانید  برای جستجو و تشخیص هارد دیسک ها استفاده کنید:

  • اجرای برنامه POST هنگامی که درایوها توسط کنترلر از راه دور راه اندازی می‌شوند.
  • مدیر نظارت بر سیستم‌های اچ پی.
  • وب سایت مدیریت سیستم.
  • ابزار تنظیمات هوشمند هارد دیسک‌ها (ADU)
  • ابزارهای عیب یابی رید کنترلر (ACU)
  • ابزارهای بازرسی
  • ابزار عیب یابی سیستم عامل

با استفاده از این ابزارها، (ID) هارد دیسک‌ها را می توان مشاهده کرد. همه درایوهای HPE/HP همراه با شماره مدل معتبر و نسخه سیستم عامل می‌توانند به عنوان یک محصولHP/HPE  شناخته شوند.

در زیر نمونه هایی از Power-On Self-Test POST و بخشی از (ADU) را می‌بینید.

پیام POST نمایش داده می‌شود (هنگامی که هارد دیسک به کنترل کننده SCSI متصل می شود):

ID 0 – HPE/HP BD018635C4 ID 1- HPE/HP BD018635C4

SCSI Port 2, Drive ID 0
Factory: Serial #, Firmware Rev, and Mfg/Model #: 
4a 32 30 42 56 57 41 4b 00 00 00 00 00 00 00 00 J20BVWAK…….. 
00 00 00 00 48 50 42 38 00 00 00 00 43 4f 4d 50 ….HPB8….COMP 
41 51 20 20 42 44 30 37 32 38 41 34 42 34 20 20 AQ BD0728A4B4 
20 20 20 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ………… 
00 00 00 00

حتی ممکن است کیتی به عنوان یک کیت اچ پی عرضه گردد ولی باید اشاره کرد که این شرکت نسبت به کیت‌هایی که اصل نیستند هیچ خدمات گارانتی ارائه نمی‌­دهد. مسئولیت کیت خریداری شده متعلق به نمایندگان مجاز فروش است. قراردادی که بین شرکت اچ پی و نمایندگان مجاز فروش بسته می­‌شود دارای شرایط و ضوابطی هستند که اچ پی می‌تواند  محصولی را جایگزین کند که آن محصول از نمایندگان مجاز خریداری شده باشد. همچنین شرکت برای محصولاتی که معتبر و اصل شرکت هستند ولی از نمایندگان مجاز خریداری نشده‌اند محصولات جایگزینی ارسال کند زیرا هیچ توافقنامه‌ای با این نماینده فروش وجود ندارد. اگر مشتریان تصمیم بگیرند که محصولات را از نمایندگی فروش که جزء نماینده فروش مجاز HPE نیست خریداری کنند، آنها مجبور هستند هر گونه مسائل مربوط به محصول را بدون کمک HPE حل کند.

در حالی که شرکت اچ پی تلاش می‌­کند تا از تولید کیت‌های جعلی و تقلبی جلوگیری کند مشتریان باید تنها از نمایندگی‌های مجاز فروش و پس از تائید اصل بودن کالا اقدام به خرید نمایند.

Rate this post

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *