آموزش, منابع و آموزش

مدیریت ذخیره سازی هوشمند HPE Smart Storage Administrator

در بررسی‌های حالت دوم محیط Intelligent Provisioning که شامل بخش‌های متعددی برای تنظیمات پیشرفته‌تر سرور می‌باشد به توضیح در رابطه با گزینه‌ مدیریت ذخیره سازی هوشمند ( HPE SSA ) خواهیم پرداخت.

مدیریت ذخیره سازی هوشمند Perform Maintenance

مدیریت ذخیره سازی هوشمند (HPE Smart Storage Administrator HPE SSA) :

این خدمات بالا‌ترین میزان دسترسی، مدیریت، Diagnostic Capabilities را برای تمامی محصولات HP Smart Array فراهم می‌کند. این قسمت ابزاری مبتنی بر مرورگر است که در دو حالت آنلاین و آفلاین قابل اجرا می‌باشد. از مزایای استفاده از این گزینه :

  • پشتیبانی آنلاین از گسترش فضای درایوهای لاجیکال، ایجاد رید برای امنیت داده‌ها
  • ارائه بهینه‌ترین راه برای تنظیمات پیکربندی (Raid) به صورت پیش‌فرض برای درایوهایی که تنظیمات برروی آنها انجام نگرفته است.
  • برای انجام هر مرحله از پیکربندی در این قسمت بصورت جداگانه فقط با قرار دادن نشانگر ماوس برروی آن، راهنمایی خواهید شد.

در این محیط با کلیک کردن برروی قسمت Smart Raid/HBA Controllers در گوشه چپ در بالای تصویر با توجه به اینکه چه کنترولری برروی سرور نصب شده است، تنظیمات مربوط به هاردیسک‌ها را انجام دهید.

 

مدیریت ذخیره سازی هوشمند Smart Storage Administrator

 

در قسمت Actions روی Configure کلیک کنید تا به وظایف این تنظیمات مهم از بخش مدیریت ذخیره سازی هوشمند ، دسترسی پیدا کنید که شامل موارد زیر است:

  • Controller Setting: در این قسمت تنظیمات مربوط به کنترولر دستگاه بسته به نوع کنترولری که روی دستگاه قرار گرفته، انجام می‌شود. تنظیماتی از قبیل اسکن از سطح هاردیسک‌ها و میزان تاخیر آن، نحوه‌ی انتقال و الویت‌بندی در زمان فرآیند بازسازی Rebuild، همچنین تنظیمات مربوط به Accelerator Cache Ratio.
  • Cashing Setting: با استفاده از این گزینه می‌توان به استحکام پیکربندی و تنظیمات هارد دیسک‌ها افزود و همچنین با استفاده از یک باطری FBWC/BBWC بسته به نوع کنترولر در کنار آن از داده‌ها محافظت بیشتری کرد. این کار باعث افزایش و تقویت بهره‌وری در انتقال وحفظ داده‌ها می‌شود.
  • Clear Configuration: با انجام این عملیات تمامی تنظیمات انجام شده برروی کنترولر پاک شده و به حالت اولیه بر می‌گردد.
  • Physical Drive Write Cache Setting: در این گزینه تنظیمات مربوط به کش در فیزیکال درایوها می‌تواند قابل دسترسی یا غیر قابل دسترسی قرار گیرد که این امر باعش بهبود عملکرد هاردها می‌شود اما در جهت تنظیمات خاص آن برای اطمینان از یکپارچه بودن اطلاعات باید احتیاط شود.
  • Modify Spare Activation Mode: در این گزینه می توان بسته به نوع کنترولر، تعداد هاردها و نوع تنظیمات رید بر روی هارددیسک‌ها، یک یا چند هاردیسک را به عنوان یدک برای هاردیسکی که درآینده ممکن است به هر دلیل دچار خرابی شده باشد جایگزین کرد.
  • Set Bootable Logical Drive/Volume: در این قسمت این امکان وجود دارد که لاجیکال درایوهای ساخته شده را به عنوان Primary/Secondary Bootable Logical Drive انتخاب کنید.
  • Manage License Keys: با استفاده از این گزینه می‌توان لایسنس‌های مور نیاز دستگاه را اضافه و یا حذف نمود همچنین امکان اضافه و حذف نمودن ویژگی‌های مختلف دیگر دستگاه نیز وجود دارد.
  • More Information: نمایش اطلاعات دقیق و کامل دستگاه و قطعات آن از این گزینه امکان‌پذیر است.
»  دانلود VMware ESXi ورژن های 5.5.0 - 6.0.0 - 6.5.0 - 6.7.0 - 7.0.1

 

مدیریت ذخیره سازی هوشمند Smart Raid HBA Controllers

 

  • Diagnostics/Smart SSD: در قسمت Actions بر روی Diagnose کلیک کنید تا به ابزار گزارشگری تشخیصی دسترسی پیدا کنید.
  • Array Diagnostic Report: گزارشی شامل اطلاعات در مورد میزان استفاده فعلی و طول عمر مورد انتظار از درایو SSD به سیستم است. امکان ذخیره این گزارشات بدون محیط گرافیکی آنها نیز وجود دارد.

 

مدیریت ذخیره سازی هوشمند Array Diagnostic Report

 

مقالات مرتبط با Intelligent Provision

4.1/5 - (8 امتیاز)

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *